/ Vardag / Öronoperation /

Angående operation

 
Fick en fråga här idag om operationen jag ska gör nu om några timmar! Såg frågan och insåg att ojsan, jag har inte ens berättat vad det är jag ska göra så vissa kanske tror att det är värsta megaoperationen medan vissa tror den är megafjuttig. Kan väl säga att den är lite både och! Det är örat jag ska operera eftersom jag har något som kallas för kolesteatomi. Det är i trummhinnan det sitter. Trummhinnan är väldigt spänd men en liten del av den är mjuk och den delen har under en lång tid blivit en grop som går in i örat och i den gropen samlas döda hudceller och sånt som gör att gropen blir större och i värsta fall så kan den börja trycka mot benen man har i öronen och om det händer så kan det gå illa till och ja.. ni fattar.. 
Grejen är alltså att jag ska operera bort den här gropen, operationen kan ta upp till 6-7 timmar beroende på hur stor den här gropen är vilket dom inte vet förän dom väl är igång.
 
Kul att du frågade!